poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Candyman (1992)


 Helen wraz z przyjaciółką pisze pracę o lokalnych przesądach i miejskich legendach. Słyszy historię o Candymanie- duchu człowieka z hakiem zamiast ręki- i postanawia to sprawdzić. Nigdy nie dopuszczała do siebie myśli, ze Candyman istnieje. Jednak on powrócił i popełnia zbrodnie, o które policja oskarża Helen.

Film powstał w 1992 roku, a mimo to w ogóle się nie zestarzał. Wciągnął mnie od samego początku. To zasługa ciekawej fabuły. Przed obejrzeniem " Candymana" nie czytałam jego całego opisu, toteż co chwilę mnie czymś zaskakiwano.Już na początku wiedziałam, że to nie będzie zły film. Kiedy oglądamy pierwszą scenę i widzimy ogromne stado os, Candyman przemawia do nas swym piorunującym głosem, a w tle gra niepokojąca muzyk, siedzimy jak zahipnotyzowani. Przez cały film utrzymuje się niesamowity nastrój.

Nie mogę nie wspomnieć o bardzo dobrym aktorstwie. Tonny Todd zagrał świetnie- naprawdę się go bała. Jego wygląd, jego głos...- strach przeszywa od stóp do głów. Virginia Madsen również dobrze wywiązała sie ze swojej roli. Przekonująco zagrała Helen.

Większość akcji dzieje się w obskurnej dzielnicy Chciago, pełnej gangów, przestępstw i przemocy. To tam krąży legenda o Candymanie i tam on poluje na swoje ofiary. Ten film pokazuje ludzi zepchniętych na margines społeczeństwa, którzy sami muszą radzić sobie ze swoimi problemami.

" Candyman " to film, który dziwnie na mnie zadziałał... Przez cały seans odczuwałam niepokój i lekki strach... Niewątpliwie jest to horror, który powinien znać każdy horrormaniak. :)

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie opisujesz horrory i od razu chce mi się je oglądać :) A może ocenisz, a raczej opiszesz Krwawe Święta i Nieodebrane Połączenie?
    Zapraszam do mnie : http://arianagrande-poland.blog.onet.pl/ oraz http://shearlette.blog.onet.pl/ <3

    OdpowiedzUsuń
  2. :3 ciekawy blog. - zapraszam do mnie : notodrummerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie ^^
    Horrory to coś dla mnie ;>

    mowa-snow.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz fajne horrory . ! Niektóre oglądałam, resztę muszę obejrzeć : D


    http://just-crazy.bloog.pl/
    wejdź.! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To był mój pierwszy horror obejrzany przeze mnie w dzieciństwie w całości i nadal mam do niego ogromny sentyment, w końcu w pewnym sensie wprowadził mnie w obsesję na punkcie tego gatunku - ale pamiętam, że po seansie przez tydzień z domu nie wychodziłam, taka byłam przerażona:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, zostałaś przeze mnie otagowana, więcej szczegółów tutaj: pozytywkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie czegoś takiego szukałam. Super!
    Będę zaglądać częściej.

    Zapraszam też na mojego bloga http://tylkotakethat.blogspot.com/ jeśli Ci się spodoba dodaj się do obserwatorów lub wpadaj częściej.

    OdpowiedzUsuń

Podobała Ci się recenzja?
Chcesz wyrazić zdanie o filmie?
Zapraszam do komentowania, czytam wszystkie wiadomości od Was. ;)